자주묻는 질문 – Frequently Asked Questions

스마트폰 수리와 관련되어 자주묻는 질문들

(Below is a list of Frequently Asked Questions about the repair smartphone.)

일반적인 질문들 – General Questions

수리 소요시간 - Time required for repairs

  • 아이폰액정수리(iPhone LCD Replacement) – 10~20분
  • 아이패드액정수리(iPad Glass or LCD Replacement) – 60분
  • 메인보드수리(logic board repair) – 1~3일
  • 배터리교체(Battery Replacement)
    • iPhone  5~10분
    • iPad 1시간
  • 버튼함몰수리 – 제품에 따라 20분~1시간

어떤종류의 스마트폰을 수리하나요? - What types of Smartphones do you repair?

저희업체는 현재 아이폰만 수리하고 있습니다. 추후 외산제품도 수리할 예정에 있습니다.

Just, We repair apple smartphones.

아이폰침수 수리는 얼마나 걸리죠? - How long do water damage repairs take to complete?

침수수리는 손상정도에 따라서 보통 1~3일정도 소요됩니다. 침수의 경우 모든부분에서 문제가 발생할 수 있습니다. 따라서 원인잡는데도 상당한 시간이 소요될 뿐만 아니라, 아이폰 전원이 켜져서 동작은 하더라도, 특정부분이 동작하지 않을 수 있습니다. 추후에 수리후 사용하시다가 다른 문제가 생길 수 있습니다(진행성고장)

– Water damage repairs generally take between 24 and 72 hours to complete depending on the level of damage. This estimate can vary, however, depending on the extent of the damage to the logic board and other components.

자가수리했는데요, 가져가면 수리나 진단이 가능한가요? - I tried repairing my smartphone myself, can I still bring it in for repair or diagnostic?

아이 물론입니다. 매장 방문하시면 얼마든지 진단가능합니다. 궁금하신점은 언제든 전화주세요. 친절하게 상담해드리도록 하겠습니다.

– Yes, no problem, please walk in to the store and bring your device, or mail it to us.

액정수리가 필요한지 제가 어떻게 알수가 있을까요? - How do I know if I need the LCD repair or not?

액정에 문제가 있는 경우

  1. 터치가 안된다.
  2. 줄이가있다.
  3. 잉크번짐현상이있다.
  4. 간혹터치가 안된다
  5. 가혹 멈춤현상이 있다(보드문제일수 있음)
  6. 흰색점이 보인다.
  7. 한쪽이 어둡다(보드문제일수 있음)

위와같은 문제들이 있다면, 교체하시면 보통 해결이 됩니다. 하지만 5,7번 항목의 경우는 보드문제일수도 있습니다. 보드수리는 보통 원인에따라 1~3일정도 소요됩니다.

If the actual screen of the phone is bleeding, white, or has any dead pixels then you’re going to need to select the LCD & Glass option as the LCD has suffered irreversible damage. Still not sure? Send a picture of the current condition of the phone while it is powered on to seotaji@naver.com and we will do our best to diagnose it.

폰이 침수됐는데, 현재는 말려서 잘쓰고 있습니다. 그런데 좀 걱정되는데, 진단서비스좀 받을수 있을까요? My device was water damaged and now everything seems to work fine except for one function, do I still need the full water damage service?

네, 방문해주세요. 언제든지 진단가능합니다.  전화로는 진단이 불가능하니 반드시 매장방문해서 전문가에게 보여주시고 상담받으세요. 현재는 잘 쓰고 계실지 모르지만, 추후 진행성 고장이 발생할 수 있습니다. 침수됐을 경우, 드라이기로 말리시더라도 잘 마르지 않습니다. 되도록이면 말리지마시고, 바로 가까운 매장을 방문해주세요. 물이외의 것들이 굳어버리게되면 영영 돌이킬 수 없는 상황을 초래할 수 있습니다.

– The easiest answer to that question is to simply call us at one of our locations so our technicians can diagnose the problem.

택배수리가 가능한가요? - Can I mail in any device for repair?

전국택배수리가능합니다. 저희는 애플제품수리만 진행하고 있습니다. 타사제품은 현재 수리하고 있지 않으니 주의하세요~^^

– You can mail-in anything listed on our site. If you have any questions or your device is not listed please call and our technicians will assist you.

택배수리 맡길때 뭐 또 보낼께 또 있나요? - What should I include when I am shipping my device to you?

고장난 기기만 보내주세요. 비밀번호는 풀어서 보내주셔야 합니다. 그래야 테스트 진행하고 수리할 수있겠죠!!

– We only need your device, do not include accessories, the original packaging as this will only increase shipping cost. Any other information we need will be provided from the mail-in form.

수리할때 심카드 필요한가요? - Do you need my SIM card?

네, 필요합니다. 전화가 되는지 확인하려면 심카드가 필요하겠죠?

– No we do not need your SIM card but without it we cannot fully test your device.

수리할때 비밀번호가 필요한가요? - Do I have to include my passcode with my phone?

수리전후 테스트를 하기위해선 반드시 필요합니다. 사진첩의 사진과 영상등은 저희가 보지 않습니다. 믿고 맡겨주세요~

– It is recommended. We need the passcode in order to test your phone after the repair. If you do not wish to provide your passcode, certain phone functions won’t be tested such us camera, Wi-Fi, and Bluetooth, and therefore can’t be verified by us to work.

If you don't find the answer you're looking for don't hesitate to click

Contact Us